Förvirrad...

Vad ska jag göra?

Jag är jätte förvirrad...

Alla har sina åsikter och alla andra vet precis hur jag ska göra, men jag är bara förvirrad.

Vart vill jag bo? Vad vill jag göra? Vem ska jag fråga? Vem bryr sig? Flyr jag? Rätt? Fel?

Ja jag vet inte. Det är så många frågor.

Jag vill inte göra någonting dumt eller oansvarigt.

Ibland känns det bra och rätt och ibland får jag känslan av att jag flyr bara för att jag är ledsen och sårad.

Jag trodde verkligen allt kunde bli bra.

Allt kom så himla lägligt men är det så det ska bli?

Kommer det ordna sig i skolan eller är ett annat alternativ bättre?

Just nu skulle jag bara vilja slippa vara själv, få kram och en stor kopp te.

Jag känner mig som allt annat än vuxen och klok.

Just nu är det bara en massa känslor som snurrar runt i huvudet.


Kommentarer
Postat av: hanna-mia

usch, att vara förvirrad är inge kul alls! men det kommer bli bra för dig tror jag! och oavsett vad man gör för val så är det ju aldrig kört, det är väldigt skönt att veta tycker jag. :) tack för idag!!! MYSIGT! :D

2010-02-18 @ 16:19:00
URL: http://hannamia.blogg.se/
Postat av: Maria

Det bästa är att läsa bibeln och fråga Gud och få sin tröst där ifrån. Att vara förvirrad är normalt, alla känner så. Min pappa fick jobb i Linde igår, så jag vet inte om jag ska dit till hösten. Någon idé att välja till individuella val? Ny vänner? Förrvirrad.



KRAMAR

2010-02-20 @ 08:07:25
URL: http://www.mariabernhardsson.blogspot.com
Postat av: Linda

Vi är lite lika du o jag tror ja :) vi tänker alldeles för mkt! jag fastnade i diket 'rätt eller fel' och det gjorde mig inte gott. Jag har börjat kravla mig upp ur det där nu.. självklart finns det rätt och fel, Gud har ju gett oss lagen men eftersom han vet att vi inte kan leva upp till den så har gett oss sin nåd. Därför tror jag att sånna som du och jag inte ska vara rädda för att göra fel, för då kommer vi aldrig göra något överhuvudtaget! Och det vill inte Gud, han vill att vi ska komma framåt. O so what ifall vi gör snedsteg, Gud är väl stor nog att leda oss tillbaka igen om så behövs. Jag hittade ett jättebra bibelord som gav mig tröst ang detta: i Fil 3:15. Läs det och tro på det!

Ok, nu är det slutpredikat...;) ta hand om dig!

2010-03-21 @ 11:58:38
Postat av: Bettan

Tack Linda!

Ja verkligen det är svårt. Men för Gus är inget omöjligt så skulle jag hamna helt fel får han leda mig tillbaka eller dit jag ska.

Du är fantastisk Linda och ett föredömme för mig:D

2010-03-25 @ 12:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0