Sjung om studentens lyckliga dag

Idag är det studenten!
Imorse var jag och gjorde iordning Jennifers hår och hjälpte henne lite.
Hon var så fin när hon stod och väntade på bussen sen, svart och vit och studentmössan på.
När bussen kom så sa hon "fatta, det här har jag väntat på sen sjuan Bettan"
Jag förstår att det måste ha varit världens skönaste känslan att den dan nu ÄNTLIGEN är här.
Jag kommer aldrig ta studenten.
Egentligen är det väl inget jag saknar heller men det är mer känslan som studenterna har. NU ÄR DET KLART OCH JAG KLARADE DET! Det är nog mer den känslan jag saknar..
Sen visst, jag hade inte haft något emot att få gå på en studentbal och att få springa ut som student och åka studentflak.
Men jag känner mig nog ganska okej med tanken att det inte blir så alla andra 364 dagar om året.. Men idag känns det lite surt :(
Men nångång i framtiden kommer jag väl kanske eventuellt gifta mig, då får jag ju ha en vacker klänning och fixa hår och naglar och så. ;)
Och när jag har gått klart min utbildning på komvux om förhoppningsvis ett år, då blir det en liten grillfest.
Så då får ja oxå min lilla "studentfest"
Det funkar för mig.. :)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vi ska se till att fira dig ordentligt när du är klar med Komvux, det är du mer än värd!!! Älskar dig<3

2010-06-09 @ 15:17:53
Postat av: Bettan

Ååå tack hjärtat!!! Du är bäst! :D Jag ser verkligen fram emot att få bli klar.. Men den som väntar på något gott....

Love!

2010-06-10 @ 16:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0