Varför????

Jag är så himla arg i kväll!
Förut var jag så arg så jag nästan fick ångest! Jag fattar inte hur detta kan få hända. Hur kan det bli så fel?
Har precis läst om SIS (statens institutions styrelse)och hur man tex använder sig av isoleringscellerna och hur dom ser ut på olika låsta ungdomshem.
Isoleringscellerna på ungdomshemmen är värre än Halls och Kumlas isoleringsceller. DET ÄR SJUKT!
Visst det finns ungdomar på SIS som har gjort hemska saker och som kanske ibland kan behöva isoleras under en kort tid för att dom inte kan sköta sig på avdelningen. Men min egen erfarenhet är att det används väldigt ofta.
Som sagt jag kan bara uttala mig om egna erfarenheter och vissa hem kanske sköter detta jätte bra, jag vet inte hur alla fungerar. Men jag vet att många av ungdomarna sitter där har ofta tappat tron på samhället och att då dessutom bli behandlad på detta sätt av hem som ska vara professionella.. Det är skamligt! Hur ska dessa unga människor kunna lita på vuxna igen? Och tjejer som sitter på dessa hem och blivit våldtagna tidigare och sen vara med om att personalen bär en till isoleringen och sen dessutom hålla fast flickorna och sliter av kläderna och bh när dom vägrar ta av sig själva för att det finns manlig personal i rummet.. Jag fattar inte hur dessa avdelningar tänker
Jag har ingen erfarenhet av att själv sitta i isoleringen mer än under visitationer. Men den erfarenheten räcker för att veta att det inte är något ställe man vill vara på.
Jag tycker det är tragiskt att det får vara såhär på våra svenska ungdomshem.
LÄS HELA ARTIKELN HÄR:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1998104/vardare-sliter-trosor-av-unga-flickor

Kommentarer
Postat av: hanna-mia

låter inte kul det där, det låter hemskt! ibland undrar jag hur det kan bli så fel!? hur tänker personalen, egentligen? det skulle jag vilja veta.

2010-05-28 @ 11:39:28
URL: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0